– tworzenie polityki rachunkowości i planu kont dla nowo powstałych firm
– dekretacja i księgowanie dokumentów
– prowadzenie księgi głównej i ksiąg pomocniczych
– sporządzanie miesięcznych zestawień obrotów i sald
– prowadzenie ewidencji środków trwałych i wyposażenia
– obliczanie zaliczki na podatek dochodowy CIT
– prowadzenie ewidencji dla potrzeb podatku od towarów i usług
– sporządzanie i wysyłanie do Urzędu Skarbowego elektronicznych deklaracji VAT, VAT-UE
- generowanie i wysyłanie plików JPK
– przygotowywanie rocznych sprawozdań finansowych (bilans, rachunek zysków i strat, informacja dodatkowa)
- przygotowywanie danych finansowych do wniosków kredytowych oraz leasingowych
– reprezentacja Klienta przed Urzędem Skarbowym
KSIĘGA PRZYCHODÓW I ROZCHODÓW / RYCZAŁT EWIDENCJONOWANY
– dokonywanie zapisów w księdze przychodów i rozchodów
– prowadzenie ewidencji przychodów wg właściwej stawki ryczałtu
– przygotowywanie kalkulacji podatkowych, informowanie o wysokości podatku do zapłaty
– prowadzenie ewidencji dla potrzeb podatku od towarów i usług
– sporządzanie i wysyłanie do Urzędu Skarbowego elektronicznych deklaracji VAT, VAT-UE
- generowanie i wysyłanie plików JPK
– prowadzenie ewidencji środków trwałych i wyposażenia
– sporządzanie rocznych deklaracji PIT-36, PIT-36L
- przygotowywanie danych finansowych do wniosków kredytowych oraz leasingowych
– reprezentacja Klienta przed Urzędem Skarbowym
– tworzenie polityki rachunkowości i planu kont dla nowo powstałych organizacji NGO
– dekretacja i księgowanie dokumentów w podziale na działalność statutową nieodpłatną /działalność statutową odpłatną/ działalność gospodarczą
– prowadzenie księgi głównej i ksiąg pomocniczych
– sporządzanie miesięcznych zestawień obrotów i sald
– prowadzenie ewidencji środków trwałych i wyposażenia
– obliczanie zaliczki na podatek dochodowy CIT
– prowadzenie ewidencji dla potrzeb podatku od towarów i usług
– sporządzanie i wysyłanie do Urzędu Skarbowego elektronicznych deklaracji VAT, VAT-UE
- generowanie i wysyłanie plików JPK
– przygotowywanie rocznych sprawozdań finansowych (bilans, rachunek zysków i strat, informacja dodatkowa)
– pomoc w rozliczaniu otrzymanych dotacji
– prowadzenie ewidencji personalnej pracowników – akta osobowe, ewidencja czasu pracy, dokumentacja związana z nawiązywaniem i rozwiązywaniem stosunku pracy, aneksy do umów o pracę
– prowadzenie dokumentacji płacowej – listy płac, rachunki do prac zleconych, kartoteki wynagrodzeń, naliczanie zaliczek na podatek dochodowy od wynagrodzeń generowanie PIT-11, PIT-8C
– dokumentacja ZUS – zgłaszanie/wyrejestrowywanie pracowników i zleceniobiorców, wysyłanie miesięczych deklaracji rozliczeniowych, przygotowywanie dokumentacji do zasiłków macierzyńskich/opiekuńczych/chorobowych, raporty RMUA
- prowadzenie pełnej dokumentacji ZUS dla właścicieli jednoosobowych działalności gospodarczych i wspólników spółek cywilnych
- przygotowywanie i wysyłka dokumentów do PFRON związana z refundacją wynagrodzeń i/lub składek ZUS za niepełnosprawnych pracowników oraz właścicieli firm
– reprezentacja Klienta przed Zakładem Ubezpieczeń Społecznych
– udostępnienie mobilnej platformy do fakturowania COMARCH ERP XT - na dowolnym urządzeniu z dostępem do Internetu - smartfon, tablet, laptop, komputer stacjonarny
- możliwość wysyłania wystawionych faktur bezpośrednio do systemu księgowego Biura Rachunkowego
- możliwość wysyłania faktur bezpośrednio do kontrahentów
- pomoc przy uzyskaniu wsparcia finansowego z Powiatowego Urzędu Pracy dla osób bezrobotnych chcących otworzyć własną działalność gospodarczą
- dobór właściwej formy opodatkowania
- przygotowanie wniosku o wpis do Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej (CEIDG)
- pomoc przy założeniu spółki z o.o.
- pomoc przy założeniu spółki cywilnej
- przygotowanie zgłoszenia rejestracyjnego VAT-R
- rozliczanie otrzymanych dotacji
Dzięki współpracy z inspektorem bhp pomagamy również w organizacji wymaganych przepisami szkoleń pod kątem bezpieczeństwa i higieny pracy, zarówno dla pracowników, jak i samych pracodawców.